Prokoško jezero se nalazi na planini Vranici i ledenjačkog je postanka. Nalazi se na 1636 metara nadmorske visine.Dužina jezera je 426 m, širina 191.3 m a maksimalna dubina 13 m. Od Fojnice je udaljeno 22 km. Zbog mnogobrojnih vikendica "uništen" je pejzaž cijelog jezera. U Prokoškom Jezeru egzistira endemična vrsta Triton (triturus alpestris reiseri). Pronašao ga je 1891. godine ornitolog zemaljskog muzeja u Sarajevu Otmar Reiser. Oko jezera nalaze se katuni (pastirske kolibe) koje su izgrađene isključivo od drveta, trupaca i pokrivene su drvetom Dužina jezera je 426 m, širina 191.3 m a maksimalna dubina 13 m.

DOLAZAK AUTOMOBILOM IZ PRAVCA SARAJEVA
Ako dolazite iz pravca Sarajeva, do Kolibe, odnosno do Prokoškog jezera dolazite magistralnim putem M5 (Kaonik-Busovača-Kiseljak-Blažuj) do raskršća u mjestu Gromiljak, dalje regionalnom cestom (19 km). Od Fojnice vodi asfaltni put do sela Tovarište (5 km), a odavde do Prokoškog jezera još 17 km solidnom makadamskom cestom.

DOLAZAK AUTOMOBILOM IZ PRAVCA BANJA LUKE I TRAVNIKA
Ako dolazite iz pravca Banja Luke i Travnika, do Kolibe, odnosno do Prokoškog jezera dolazite magistralnim putem M16.4 (Novi Travnik – Bugojno) do raskršća kraj Novog Travnika, dalje regionalnom cestom (R439 – 21 km) do raskršća za Sebešić gdje nastavljate dobrom makadamskom cestom (R438 – 12 km) do lokaliteta Vlaška Ravan gdje skrećete oštro desno još 5 km do Prokoškog jezera.

DOLAZAK PJEŠICE
Fojnica je najbliže ishodište za uspon. Do sela Tovarište autom kako je opisano, dalje markiranom stazom preko Panja i vrha Stražica (1806 m) za 5 sati. Moguće je iz sela Tovarište nastaviti oko 5 km do pl. kuće Jezernica (1131 m), pa dalje markiranom stazom pored potoka Jezernica do Prokoškog jezera za 2 sata. Također postoje i više alternativnih varijanti ako dolazite iz drugih pravaca.